Gmina Niebylec
31.03.2021 Kategoria: Kategoria #1
Zajęcia zdalne
Środa 31.03.2021
Grupa I
1. Zajęcia zaczynamy od piosenki, która ostatnio poznaliśmy.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec
Tytuł: Wesołe powitanie
Słowa:
1.Dziś wesoło się witamy,
wszystkich wkoło pozdrwiamy.
Z tylu, z przodu, wokół nas,
już zabawę zacząć czas.
Ref: Zatńcz ze mną taniec mój,
rączki w górę, rączki w dół.
Całe ciałe wprawiaj w ruch,
główkę, nóżki oraz brzuch.
2.Porusz troszkę bioderkami,
dotknij łokci kolankami.
Lewą ręką chwyć za włos,
prawą złap się za swój nos.
2. Wspólnie z rodzicami przeczytajcie wiersz pt. ,,Pisanki'' Haliny Szayerowej.
Pisanki
Zniosła mi kura
jajek sześć.
Pytam więc kury
– czy mogę zjeść?
– Ko… ko… ko… –
zaprzecza hardo.
– Ani sadzonych,
ani na twardo.
I jajecznicy – nie.
I na miękko – nie!
Nie dam!
Choćbym miała pęknąć!
Więc pytam grzecznie
kury – czy mogę
utrzeć te jaja
na kogel-mogel?
Spojrzała na mnie
… jak na osła…
i zagdakała, wielce wyniosła,
że jaja… na pisanki zniosła!
3. Pytania do wiersza:
- Ile jajek zniosła kura?
- Czy pozwoliła, aby je zjeść?
- Na co przeznanczone były jajka?
- Co to są pisanki?
4. Ćwiczenia z zakresu liczenia.
Policz ile pisanek znajduje się na każdym z obrazków.
5. Na którym z obrazków znajdują się jajka, które zniosła kura z wiersza? Dlaczego?
6. Eksperyment.
Zachęcam do wykonania w domu eksperymentu. Potrzebne będą tylko jajka, gotowane i surowe.
1 propozycja: Razem z dzieckiem rozbijamy jajka, oglądając jego zawartość nazywamy poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwage na zarodek i tłumaczy, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.
2 propozycja: bierzemy dwa jajka. Jedno surowe i ugotwane. Dziecko zastanawia się, które jest jakie. Podaje propozycje po czym możemy to rozpoznać.
3 propozycja: Potrzebne będą słik lub szklanka, ocet i jajko.
Nalejcie ocet do połowy wysokości szklanki i delikatnie zanurzcie w nim jajko. Pozostawcie miksturę na minimum 24 godziny, ale co jakiś czas obserwujcie czy zachodzą jakieś zmiany. Jeśli cierpliwie odczekaliście dobę, możecie wyjąć jajko z octu, delikatnie umyć je pod bieżącą wodą i obserwować zmiany jakie zaszły. Czy wiecie co się zmieniło? Jajko nie ma skorupki! Możecie to dokładniej zaobserwować oglądając je pod światłem słonecznym (uwaga jajko jest śliskie i może się Wam wysunąć – my tak straciliśmy jedno) lub latarki. Dzieci od razu pokażą gdzie jest białko, a gdzie żółtko!
6. Ćwiczenie grafomotoryczne. Narysuj szlaczki po śladzie i pokoloruj pisankę.
7. Wykonaj zadanie.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.