dobrystart.pngepuap-1.pngbip.png

Rytmika. Nauczanie zdalne. Grupa I i II.

29.03.2020 Kategoria: Kategoria #1

Drodzy Rodzice dzieci 3-4 letnich!
Grupa I
Data: 30.03. 2020
Witam serdecznie !
Proponuję pobawić się z dziećmi w ramach zajęć rytmicznych z piosenką o wiośnie "Kle, Kle, Boćku”".
Metodyka pracy z dziećmi:
1. Osłuchanie się z  piosenką „Kle, Kle, Boćku”, nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
3. Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu.
Linki do zajęć poniżej.

Grupa I
Data: 31.03.2020 r.
Dziś propnuję:
1.Utrwalenie piosenki.
2. Kolejnym krokiem będzie dodanie zabawy ruchowej.
Proponuję wykorzystanie tekstu piosenki do naśladowania ciałem i rękoma poszczególnych ilustracji muzycznych np.
Kle, kle boćku, kle, kle. - robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie
Witaj nam bocianie. - robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie
Łąka ci szykuje, - skaczemy jak żabki
łąka ci szykuje - skaczemy jak żabki
żabki na śniadanie. (bis) - skaczemy jak żabki
 
Kle, kle boćku kle, kle. - robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie
Usiądź na stodole. - robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili – obrót w prawo w miejscu
gniazdo w starym kole. (bis) - na bis obrót w lewo w miejscu
 
Kle, kle boćku kle, kle. - robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie
Witamy cię radzi. - robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz - Fruwamy jak bociany – ręce rozłożone na boki jak skrzydła
wiosnę nam prowadzisz. (bis) - na koniec zatrzymujemy się na jednej nodze z rękoma ułożonymi do skrzydeł
Zabawę należy powtórzyć 3-4 razy.
Dzieci mogą też  same wymyślać ruch do piosenki ćwicząc przy tym własną wyobraźnię oraz umiejętność improwizacji z wykorzystaniem prostych elementów ruchowo tanecznych.
 Przy takiej zabawie dzieci szybciej nauczą się piosenki i będzie im sprawiało to wiele fajnej zabawy i przyjemności z wykonania zadania.

A teraz proponuję wspólnie z rodzicami znaną dzieciom zabawę „Kółko Graniaste”
Poniżej link do zabawy.
Na zakończenie zabawy proponuje ćwiczenie relaksacyjna oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. Do tego można włączyć ulubioną przez dziecko muzykę lub piosenkę relaksacyjną, może to też być ulubiona kołysanka.
Załącznik:
1. Tekst piosenki
2. link do piosenki Kle, Kle, Boćku:
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
Piosenka „Kle, Kle. Boćku”
Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)
Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)
Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)
 
4. link do zabawy Kółko Graniaste
https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw
Piosenka Kółko Graniaste
Kółko graniaste,
Czworokanciaste,
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy bęc!
Powodzenia ! Miłej zabawy !
.
Pozdrawiam
Marzena Bobek -Śnieżek – nauczyciel rytmiki

Drodzy Rodzice!
Grupa II
Data 30.03.2020 r.

Drodzy Rodzice dzieci 5-6 letnich!
Witam serdecznie !
Proponuję pobawić się z dziećmi w ramach zajęć rytmicznych z piosenką o wiośnie "Promyk słońca"
Metodyka pracy z dziećmi:
1.Osłuchanie się z piosenką i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
2. Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
Załączniki do zajęć ponizej.
Data 31.03.2020 r.
Grupa II 
1..Utrwalenie piosenki
2. Kolejnym krokiem będzie dodanie zabawy ruchowej.
Proponuję wykorzystanie tekstu piosenki do naśladowania ciałem i rękoma poszczególnych ilustracji muzycznych
np. pokazanie wyglądania przy słowach : promyk słońca wyjrzał zza chmury itd.
W refrenie można pokazywać  budzenie na słowa Kto obudzi pąki kwiatów itd.
na słowa Wiosna dziecko  energicznie podnosi  ręce do góry.
Całość  zabawy można uzupełnić krokami marszowymi przeplatanymi  obrotem marszowym w miejscu w dowolnej kolejności.
Dzieci mogą też  same wymyślać ruch do piosenki ćwicząc przy tym własną wyobraźnię oraz umiejętność improwizacji z wykorzystaniem prostych elementów ruchowo tanecznych.
Przy takiej zabawie dzieci szybciej nauczą się piosenki i będzie im sprawiało to wiele fajnej zabawy i przyjemności z wykonania zadania.
Na zakończenie zabawy proponuje ćwiczenie relaksacyjno oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. Do tego można włączyć ulubioną przez dziecko muzykę lub piosenkę relaksacyjną, może to też być ulubiona kołysanka.
Załącznik:
1. Tekst piosenki
2. link do piosenki Wiosna:
https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk
Piosenka „Wiosna”
1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał: „Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może!”
Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?
2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?
3. I wiosenka go posłuchała,
Kolorowe kwiaty nam dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.
Ref. Obudziła pąki kwiatów! (WIOSNA!)
Pokazała gniazda ptakom! (WIOSNA!)
Wygoniła misia nory!
Ożywiła pola, bory!
Powodzenia ! Miłej zabawy !
Do usłyszenia w przyszłym tygodniu !
 

Pozdrawiam
Marzena Bobek-Śnieżek nauczyciel rytmiki

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano