Rytmika
4.05 i 5,05. 2020 r.
Grupa I
3, 4-latki
1. Zacznijmy od piosenki na powitanie.
Dzieci próbują śpiewać: My właśnie my oraz naśladować czynności wymienione w piosence.
Kto lubi śpiewać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi biegać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi skakać?
Dzieci: My właśnie my.
Więc skaczmy wszyscy Raz, Dwa, Trzy.
Kto lubi słuchać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi tupać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi klaskać?
Dzieci: My właśnie my.
Więc klaszczmy wszyscy Raz,Dwa, Trzy
Kto lubi tańczyć?
Dzieci: My właśnie my.
Grać na bębenku?
My właśnie my.
Dobrze się bawić?
My właśnie my.
Więc zaczynajmy Raz, Dwa, Trzy
Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Tytuł: Lekcja- Rytmiczna rozgrzewka w podskokach, źródło Youtube
2. Dziś poćwiczymy marsz w rytmie ćwierćut.
Dziecko stoi wyprostowane, rączki kładzie na bioderkach i chodzi wysoko unosząc kolanka.
Poćwiczmy również bieg (ósemki)
Postawa jak wyżej, biegamy na paluszkach
Link do utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Tytuł: Rytmiczna rozgrzewka w podskokach
Marsz: 1:15
Bieg: 2:06
3. Proponuje kolejny odcinek zajęć z rytmiki on-line:
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=23VLzsoSouk
Tytuł: Domowa rytmika z panią Elizką, odcinek 5
4. Przypomnijmy sobie i utrwalmy zabawę na pauze w muzyce, muzyczne stop.
Link do utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=EFJlIpENH9g
Utwór: Muzyczne stop
Śpiewające Brzdące
Tekst:
Idziemy, idziemy, idziemy, idziemy i stop
idziemy, idziemy, idziemy, idziemy i stop
idziemy, idziemy, idziemy, idziemy i stop
To nasz muzyczny krok
Skaczemy, skaczemy, skaczemy, skaczemy i stop
skaczemy, skaczemy, skaczemy, skaczemy i stop
skaczemy, skaczemy, skaczemy, skaczemy i stop
To nasz muzyczny krok
Biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy i stop
biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy i stop
biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy i stop
To nasz muzyczny krok
6. Na koniec zajęć proponuje relaksacje dla dzieci.
Dziś pobawmy się w ćwiczenia oddechowe, które pełnią także funckje uspokajające na zakończenie zajęć.
1) Smok – wdychamy powietrze nosem, a wydychamy powietrze buzią (tak jak smok zieje ogniem)
2) Pizza – wyobraź sobie, że na dłoni masz kawałek gorącej, pachnącej pizzy.
Najpierw wąchasz zapach pizzy nosem, a potem studzisz ją ustami, wydychając powietrze.
Dziecko powtarza kilka razy. Ćwiczenie można wykonać z uspokajającą muzyką.
Powodzenia ! Miłej zabawy !
Do usłyszenia w kolejnych zajęciach !
Pozdrawiam Pani Marzenka
Rytmika
4.05 i 5.05. 2020 r.
Grupa II
5, 6-latki
1.Zacznijmy od piosenki na powitanie.
Dzieci próbują śpiewać: My właśnie my oraz naśladować czynności wymienione w piosence.
Kto lubi śpiewać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi biegać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi skakać?
Dzieci: My właśnie my.
Więc skaczmy wszyscy Raz, Dwa, Trzy.
Kto lubi słuchać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi tupać?
Dzieci: My właśnie my.
Kto lubi klaskać?
Dzieci: My właśnie my.
Więc klaszczmy wszyscy Raz,Dwa, Trzy
Kto lubi tańczyć?
Dzieci: My właśnie my.
Grać na bębenku?
My właśnie my.
Dobrze się bawić?
My właśnie my.
Więc zaczynajmy Raz, Dwa, Trzy
Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Tytuł: Lekcja- Rytmiczna rozgrzewka w podskokach, źródło Youtube
2. Zróbmy teraz krótką rozgrzewkę.
Dzieci stają wyprostowane i kładą rączki na bioderkach.
Marsz- unosimy wysoko kolanka
podskoki- raz prawa, raz lewa nóżka
bieg- na paluszkach
Link do utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Tytuł: Lekcja 2- dźwięki wysokie i nieskie w podskokach
Marsz: 1:08
Podskoki: 1:21
Bieg: 1:38
3. Następnie powtórzmy sobie dźwięki niskie i wysokie.
Dzicko staje na paluszkach i unosi ręcę wysoko do góry, kiedy usłyszy dźwięk wysoki.
Kiedy dziecko usłyszy dźwięk niski pochyla się do przodu i zwiesza nisko ręce, nogi natomiast są ciężko i szeroko rozstawione,
Link do utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Tytuł: Tytuł: Lekcja 2- dźwięki wysokie i nieskie w podskokach
Dźwięki wysokie: 2:50
Dźwięki niskie: 3:20
3. Następne ćwiczenie rytmiczne:
Zamieniamy się w motyle. Dziecko biega na palcach w trakcie trwania wysokich dźwięków.
Gdy dziecko usłyszy niskie dżwięki przykuca na kwiatku, wącha go i głośno kicha : Aaaa psik.
Link do utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Tytuł: Tytuł: Lekcja 2- dźwięki wysokie i nieskie w podskokach
Czas: 3:25
4. Proponuję również, aby utrwalić pazuce w muzyce poprzez zabawę muzyczne stop.
Link do utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=EFJlIpENH9g
Utwór: Muzyczne stop
Śpiewające Brzdące
Tekst:
Idziemy, idziemy, idziemy, idziemy i stop
idziemy, idziemy, idziemy, idziemy i stop
idziemy, idziemy, idziemy, idziemy i stop
To nasz muzyczny krok
Skaczemy, skaczemy, skaczemy, skaczemy i stop
skaczemy, skaczemy, skaczemy, skaczemy i stop
skaczemy, skaczemy, skaczemy, skaczemy i stop
To nasz muzyczny krok
Biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy i stop
biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy i stop
biegniemy, biegniemy, biegniemy, biegniemy i stop
To nasz muzyczny krok
5. Na koniec zajęć proponuje relaksacje dla dzieci.
Dziś pobawmy się w ćwiczenia oddechowe, które pełnią także funckje uspokajające na zakończenie zajęć.
1) Smok – wdychamy powietrze nosem, a wydychamy powietrze buzią (tak jak smok zieje ogniem)
2) Pizza – wyobraź sobie, że na dłoni masz kawałek gorącej, pachnącej pizzy.
Najpierw wąchasz zapach pizzy nosem, a potem studzisz ją ustami, wydychając powietrze.
Dziecko powtarza kilka razy. Ćwiczenie można wykonać z uspokajającą muzyką.
Powodzenia ! Miłej zabawy !
Do usłyszenia w kolejnych zajęciach !
Pozdrawiam Pani Marzenka