Nauczanie zdalne. 26.03.2020 r.
Grupa I, 3-4 latki
Temat: „Wiosenne kwiaty” (26.03.2020r.)
grupa: 3, 4 - latki
1. Przeczytanie przez rodzica opowiadania Urszuli Piotrowskiej pt. „Trampolinek szuka Wiosny”.
Pewnego dnia Trampolinek dowiedział się, że Zima spakowała walizki i wyjechała do swojej śnieżnej
krainy.
- I co teraz będzie?- zapytał pluszowy Zajączek.
- Wiosna Zajączku! – zawołał Trampolinek. – Hej, hop! Muszę sprawdzić, czy już przyszła.
I pobiegł na podwórko. Pod płotem leżały jeszcze resztki śniegu.
- Gdzie zacząć poszukiwania Wiosny? – zastanawiał się Trampolinek.
- A ja wiem, nie powiem- usłyszał wesoły głos.
- Kto to mówi?
- Popatrz, to ja!
I Trampolinek zobaczył promyk słońca, który zatańczył na śniegu i śnieg zaczął zamieniać się w
kałużę.
- Widzisz, tu jest już Wiosna, robi się cieplej i dni są coraz dłuższe.
- Idę na spacer -postanowił Trampolinek.- Będę jej wszędzie wypatrywał.
I poszedł, tup, tup, hopsasa. Minął domek z ogródkiem. A tam ktoś zgrabiał stare liście i przycinał
gałązki.
- Dzień dobry- odezwał się Trampolinek. – Co pan robi?
- Porządki w ogródku, bo Wiosna wybiera się do mnie z wizytą. Zobacz zostawiła mi wiadomość.
I pokazał Trampolinkowi grządkę, na której rosły białe przebiśniegi.
- Hej, hop! Bardzo piękna wiadomość. Do widzenia!
Poszedł dalej, tup, tup, hopsasa. Wtem nad jego głową przeleciały skowronki. Jak pięknie śpiewały!
Trampolinek wsłuchał się w melodię i też zaśpiewał:
A to przecież są skowronki,
znają bory je i łąki.
Lecą na spotkanie Wiosny,
niosą dla niej śpiew radosny.
I w doskonałym humorze poszedł do parku. A tam na gałęziach hasał znajomy Wietrzyk.
- Czy była tu Wiosna? -zapytał Trampolinek Wietrzyka.
-Tak , wiu, wiu… Pogłaskała wierzbowe kotki i poszła dalej.
Trampolinek roześmiał się z żartu Wietrzyka. Kotki to bazie. Wszyscy bazie znają i lubią.
- Przyjdź, Trampolinku, za kilka tygodni- zapraszał Wietrzyk.- Zobaczysz, jak w parku będzie pięknie
i kolorowo. Już się Wiosna o to postara, wiu, wiu…
Trampolinek wracał zadowolony do przedszkola i układał nowa piosenkę.
Idzie Wiosna i od nowa
cały świat chce pomalować
i już wkrótce sto kolorów
będzie w lesie i na polu,
i w ogródku, i na łące,
a pozłoci wszystko słońce.
Hej, hop!
Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat opowiadania.
- Czego szukał Trampolinek?
- Jakie oznaki wiosny zobaczył?
- Z kim rozmawiał w czasie spaceru?
2. Rodzicu: Zapoznaj dziecko z nazwami i wyglądem wiosennych kwiatów na podstawie ilustracji (przebiśniegi, krokusy, pierwiosnki, żonkile, tulipany) - załącznik.
3. Następnie wykonaj z dzieckiem pracę plastyczną „Kwiaty w wazonie”- stemplowanie,
malowanie palcami.
Dziecko macza kawałek gąbki lub waty w farbie i wypełnia kontur kolorowymi stempelkami
(wazon może być narysowany przez rodzica lub wydrukowany - załącznik). Następnie dziecko maluje palcami kwiaty w wazonie.
Policzcie ile kwiatów dziecko namalowało.
4. Gimnastyka buzi i języka - załącznik.
5. Zabawy ruchowe - Karty ruchowe - załącznik.
Miłej zabawy!
Pozdrawiam Natalia Wnęk