dobrystart.pngepuap-1.pngbip.png

Nauczanie zdalne 29.05.2020r. ,,Prawa dziecka''

03.06.2020 Kategoria: Kategoria #1


1. Na początek zróbmy gimnastykę buzi i języka.
 Dzieci starają się wysunąć jak najdalej język :
* na brodę
* dosięgnąć nim do nosa
* do prawego ucha
* do lewego ucha
 Nastepnie poćwiczymy buzię i język z żyrafką:

unnamed-8.jpg

2. Rozmowa z dzieckiem na podstawie wierszka Marcina Brykczyńskiego.
O prawach dziecka
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla Was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie.
Pytania do wiersza:
- Kim jest dziecko?
- O jakich prawach dzieci jest mowa w wierszu?
 
Następnie dzieci wraz z rodzicami oglądają ilustrację dotyczącą wiersza:
4d6fa28639959363e148a3d30c53a814.jpg
3. Dzieci siadają przy stoliku, gdzie mają przygotowane kartki i kredki. Zabawa nazywa się ,,Malowanie muzyką''. Dziecko słucha muzyki i rysuje dowolne formy, z jakimi kojarzy im się muzyka (kropki, linie, fale).
Proponowana muzyka do zabawy muzyczno - plastycznej:
Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=UEWkptDfE48
4. Zabawa z rodzicem : ,,Co się zmieniło?''
Rodzic układa przed dzieckiem cztery zabawyki. Dziecko się przygląda po czym po chwili wychodzi z pokoju. Po powrocie ma za zadanie zgadnąć jaka zabawka zmieniła miejsce lub została zabrana.

5. Na zakończenie zadanie ,,Labirynt'', który ćwiczy koncentrację, uwagę, skupienie oraz koordynacje ręka-oko.
Pliki do pobrania poniżej 
Pozdrawiam
Pani Marzenka 

Pliki do pobrania

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano