dobrystart.pngepuap-1.pngbip.png

Nauczanie zdalne 12.06. ,,Kim będę kiedy dorosnę?''

09.06.2020 Kategoria: Kategoria #1

Temat: ,,Kim będe kiedy dorosnę?''
Grupa I
3,4-latki
1. Zabawa paluszkowa Beaty Gawrońskiej ,,Kucharka''
Kucharka
Włożyła kucharka łyżki do garnka                          Dzieci rozstawiają szeroko palce w dłoni                   
Miesza pierwszą łyzką w garnku                            Zataczają koła kciukiem
Miesza drugą łyżką w garnku                                 Zataczają koła palcem wskazującym
Miesza trzecią łyżką w garnku                                Zataczają koła palcem środkowym
Miesza czwartą łyżką w garnku                              Zataczają koła palcem serdecznym
Miesza piątą łyżką w garnku                                   Zataczają koła palcem małym
No a potem zupę całą do talerza                           Dzieci odwaracją dłonie i robią miseczkę.

Zachęcam do zabaw pluszkowych z dziećmi.
Co dają zabawy paluszkowe?
* Poprawiają sprawność manualną, niezbędną przy nauce pisania, mogą być
stosowane jako wstępny etap tej nauki lub w ramach terapii u dzieci z obniżoną sprawnością.
* Wierszyki wzbogacają słownictwo dziecka, wpływając na rozwój mowy.
* Pogłębiają więź emocjonalną między rodzicem a dzieckiem.
* Uczą podstaw komunikowania się — naprzemienności, która jest podstawą dialogu.
* Pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności, co małym dzieciom często przychodzi z trudem.
2.  Zachęcam także do ćwiczeń porannych. Oto kilka przykładów :

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie
Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

3.  Rozmowa z rodzicem na temat  ilusracji:
unnamed-11.jpg

- Jakie mamy zaowody?
- Który zawód lubisz najbardziej?
- Kim chciałabyś/ chciałabyś zostać kiedy dorośniesz?
-Dlaczego?
4. Przedszkolaku, połącz w pary przedmioty, które wykonywane są w tej samej pracy.
polacz-w-pary-22.png

5. Przedszkolaczku, wytnij i dopasuj odpowiednie przedmioty dla strażaka.
b.jpg

6. Połącz w pary zawód oraz to co się z  nim kojarzy.
563f1b047598a8b725fcd0935c579d7b.jpg
Miłej zabawy!
Pozdrawiam
Pani Marzenka 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano