Temat: ,,Kim będe kiedy dorosnę?''
Grupa I
3,4-latki
1. Zabawa paluszkowa Beaty Gawrońskiej ,,Kucharka''
Kucharka
Włożyła kucharka łyżki do garnka Dzieci rozstawiają szeroko palce w dłoni
Miesza pierwszą łyzką w garnku Zataczają koła kciukiem
Miesza drugą łyżką w garnku Zataczają koła palcem wskazującym
Miesza trzecią łyżką w garnku Zataczają koła palcem środkowym
Miesza czwartą łyżką w garnku Zataczają koła palcem serdecznym
Miesza piątą łyżką w garnku Zataczają koła palcem małym
No a potem zupę całą do talerza Dzieci odwaracją dłonie i robią miseczkę.
Zachęcam do zabaw pluszkowych z dziećmi.
Co dają zabawy paluszkowe?
* Poprawiają sprawność manualną, niezbędną przy nauce pisania, mogą być
stosowane jako wstępny etap tej nauki lub w ramach terapii u dzieci z obniżoną sprawnością.
* Wierszyki wzbogacają słownictwo dziecka, wpływając na rozwój mowy.
* Pogłębiają więź emocjonalną między rodzicem a dzieckiem.
* Uczą podstaw komunikowania się — naprzemienności, która jest podstawą dialogu.
* Pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności, co małym dzieciom często przychodzi z trudem.
2. Zachęcam także do ćwiczeń porannych. Oto kilka przykładów :
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie
Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.
3. Rozmowa z rodzicem na temat ilusracji:
- Jakie mamy zaowody?
- Który zawód lubisz najbardziej?
- Kim chciałabyś/ chciałabyś zostać kiedy dorośniesz?
-Dlaczego?
4. Przedszkolaku, połącz w pary przedmioty, które wykonywane są w tej samej pracy.
5. Przedszkolaczku, wytnij i dopasuj odpowiednie przedmioty dla strażaka.
6. Połącz w pary zawód oraz to co się z nim kojarzy.
Miłej zabawy!
Pozdrawiam
Pani Marzenka